تــــکـــــنو لــــــــوژی

آخرین نظرات

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۴
soheila moradian

چنانچه قصد دارید دکمه Shut down را از صفحه ورودی ویندوزتان حذف کنید، می‌توانید از این روش ساده استفاده کنید. این روش در محیط‌هایی مانند ادارات، کافی‌نت‌ها و ....بسیار پر کاربرد می‌باشد.

در ابتدای کار لازم است پنجره‌ی Run را توسط کلیدهای Win+R باز کنید.


سپس در محیط Run عبارت regedit را در آن وارد کرده و enter را بزنید تا وارد محیط رجیستری شوید.

اکنون مسیر زیر را طی کنید.
Hkey-Local-Machine/Software/Microsoft/Windows/Currentversion/Policies/Systex

اکنون بر روی مقدار  Shut down without log on دابل کلیک کنید.

در قسمت Value data مقدار صفر را جایگزین مقدار یک کنید.

OK  را بزنید.

از این پس حذف شدن دکمه‌ی  Shut down را از صفحه‌ی ورود مشاهده خواهید کرد.

برای باز گرداندن به حالت اولیه می‌توانید مقدارValue data را مجددا یک قرار دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۹
soheila moradian

در مرورگر فایرفاکس با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Tab امکان گردش در میان تب های در حال اجرا را خواهید داشت با این تفاوت که در این حالت پیش نمایش تب حاوی صفحه وب نمایش داده نمی شود.

 

یکی راهکارهای ساده برای چرخش میان پنجره های باز در ویندوز این است که کلیدهای ترکیبی Alt+Tab را فشار دهید تا علاوه بر مشاهده پیش نمایش هر پنجره بتوانید میان این پنجره ها گردش کنید.

 

 اما در مرورگر فایرفاکس با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Tab امکان گردش در میان تب های در حال اجرا را خواهید داشت با این تفاوت که در این حالت پیش نمایش تب حاوی صفحه وب نمایش داده نمی شود.

 

در این ترفند راهکاری را آموزش می دهیم تا هنگام فشردن کلید Ctrl+Tab و گردش میان تب های باز، پیش نمایش هر تب را نیز مشاهده و به نوعی آن را مانند عملکرد Alt+Tab در محیط ویندوز شبیه سازی کنید.

 

برای این کار ابتدا در نوار آدرس مرورگر فایرفاکس عبارت about:config را وارد کنید. اکنون در قسمت جست وجو عبارت browser.ctrlTab.previews را جست وجو کنید. حال در فهرست نتایج روی browser.ctrlTab.previews دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از حالت false به true تغییر کند.

 





اکنون در حالی که چند تب باز است، کلید ترکیبی Ctrl+Tab را فشار دهید تا پیش نمایش هر تب را به هنگام تغییر تب ها مشاهده کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۵۴
soheila moradian

چنانچه شما هم از کاربرانی‌ هستید که زمان زیادی را به وبگردی‌ اختصاص می دهید و با مشکل کندی مرور‌گرتان مواجه‌اید می‌توانید با انجام چند کار ساده سرعت بیشتری را تجربه کنید.

باز کردن تب‌های کمتر یکی از مواردی است که سبب افزایش سرعت مرورگرتان می شود، سعی کنید افزونه های کمتری استفاده کنید نصب پلاگین‌های زیاد بر روی مرورگرتان سرعت را کمی پایین می آورد.


بهتر از تاریخچه مرورگرتان‌ را پاک کنید، چرا که این نیز موردی است که چندان در سرعت مرورگرتان‌بی تاثیر نیست. سروهای DNs را نیز تغییر دهید. بهترین گزینه های موجود برای انتخاب fast dns هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۸
soheila moradian
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۱
soheila moradian

Waterfox مرورگری است بر مبنای مرورگر فایرفاکس که برای سیستم عامل‌های 64 بیتی طراحی شده است. Waterfox علاوه بر امنیت بالا، تمام قابلیت‌های مرورگر فایرفاکس ویندوزهای 32 بیتی را در خود جای داده است. اگر شما هم از کاربران مرورگر فایرفاکس هستید حتما مشکل کاهش سرعت گریبان گیر شما شده است، مشکلی که بعد از ساعت‌ها وبگردی به وجود می‌آید و باعث افت شدید سرعت در بارگذاری صفحات وب می‌شود. البته این مشکل با باز و بسته کاردن نرم افزار حل می‌شود ولی دوباره حتما با این مشکل روبرو می‌شوید. در این مرورگر این مشکل به طور کلی حل شده است و با بهینه سازی قسمت‌های مختلف، سرعت این مرورگر به شدت افزایش پیدا کرده است. همچنین شما قادر خواهید بود تا تمامی افزونه‌های مخصوص فایرفاکس را نیز بر روی واترفاکس نصب کند.

(من خودم از فایر فاکس استفاده میکنم)


 • حجم: 35.70 مگابایت
 • نسخه: 30.0
 • اجرا در: ویندوزهای 64 بیتی
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۴
soheila moradian

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که رمزهای اینترنتی را فراموش می‌کنید به یک رمزسپار احتیاج دارید.

بارها شده است که با توصیه کارشناسان امنیتی رمزهای متفاوتی برای حساب‌های مختلف خود انتخاب کرده باشید، اما مشکل زمانی روی می‌دهد که یکی از رمزها را فراموش کنید.


راه‌حل این کار یکی کردن تمام پسوردهای شما نیست زیرا با لو رفتن یکی از آنها اطلاعات شخصی شما در دیگر سایت‌ها نیز به سرقت خواهد رفت. یکی از معروف‌ترین برنامه‌ها last Pass می‌باشد که قابل اطمینان‌ترین برنامه‌ نیز می‌باشد اما برنامه های جدیدتری همچون  Password Box نیز امتحان خود را پس داده‌اند.

اگر یک کاربر اندروید هستید Passible به شما پیشنهاد می‌شود.

بدون شک بعد از مدتی به فواید این برنامه‌ها پی خواهید برد.


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۲۹
soheila moradian

فلش مموری ها نقش مهمی در زندگی امروزی ما ایفا می کنند و چون اطلاعات ما در آن ها ذخیره می شود باید روش نگهداری آن ها را نیز بدانیم.


برخی روش های نگهداری فلش مموری در زیر آمده است :

بیشتر افراد می‌گویند به دلیل اینکه پورت‌های جلوی کیس به درستی وصل نشده‌اند و کیفیت پایینی دارند، بهتر است که برای اتصال فلش به کیس، از آن‌ها استفاده نشود. 

عده‌ای هم می‌گویند که قبل از اتصال حافظه فلش به تلویزیون، سینمای خانگی و دیگر دستگاه‌های نظیر آن‌ها بهتر است فلش را در حالی متصل کنید که دستگاه خاموش است و پس از اتصال دستگاه را روشن کنید. 

اگر می‌خواهید حافظه فلش خود را به سیستمی بزنید و از پاک بودن آن مطمئن نیستید و احتمال می‌دهید که سیستم شما ویروسی شود بهتر است که آن را فرمت کنید تا اطمینان پیدا کنید هیچ فایل آلوده‌ای روی آن باقی نمانده است. 

در صورت از بین رفتن فایل‌های روی فلش هم می‌توانید از برنامه‌های ریکاوری برای بازگرداندن فایل‌های خود استفاده کنید. 


به خاطر داشته باشید که فلش خود را به صورت دائم به سیستمتان متصل نکنید و پس از اتمام کارتان حتما آن را جدا کنید. 

در صورتی که هنگام کار با فلش، متوجه شدید که فلشتان بیش از حد معمول داغ شده است، بهتر است که پاور سیستم خود را چک کنید و در ‌‌نهایت بهتر است برای جدا کردن فلشتان از گزینه Safely to Remove استفاده کنید. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۲
soheila moradian

در ابتدای کار لازم است متن مورد نظرتان را کپی کنید.

 
سپس وارد محیط word  شوید و paste special را از منوی edit انتخاب کنید.
 
پس از انتخاب این گزینه، کادر محاوره‌ای باز خواهد شد که باید un formatted text را از میان گزینه‌ها انتخاب نمایید.
 
با انجام این کارها فقط متن شما بدون شمایل اضافی در word چسبانده می‌شود.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۴
soheila moradian

با فشردن کلیدهای زیر باز شدن یک سربرگ جدید و منحصر‌به‌فرد را مشاهده خواهید کرد و پس از باز شدن می توانید با حساب دیگر خود در وب‌سایت مورد نظرتان وارد شوید.

 
چنانچه از کاربران مرورگر کروم و یا اپرا هستید کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + N را بفشارید و چنانچه از کاربران مرورگر فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر هستید، کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + P را بفشارید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۰
soheila moradian