تــــکـــــنو لــــــــوژی

آخرین نظرات

Alt+Tab را در فایرفاکس شبیه سازی کنید

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۵۴ ب.ظ

در مرورگر فایرفاکس با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Tab امکان گردش در میان تب های در حال اجرا را خواهید داشت با این تفاوت که در این حالت پیش نمایش تب حاوی صفحه وب نمایش داده نمی شود.

 

یکی راهکارهای ساده برای چرخش میان پنجره های باز در ویندوز این است که کلیدهای ترکیبی Alt+Tab را فشار دهید تا علاوه بر مشاهده پیش نمایش هر پنجره بتوانید میان این پنجره ها گردش کنید.

 

 اما در مرورگر فایرفاکس با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Tab امکان گردش در میان تب های در حال اجرا را خواهید داشت با این تفاوت که در این حالت پیش نمایش تب حاوی صفحه وب نمایش داده نمی شود.

 

در این ترفند راهکاری را آموزش می دهیم تا هنگام فشردن کلید Ctrl+Tab و گردش میان تب های باز، پیش نمایش هر تب را نیز مشاهده و به نوعی آن را مانند عملکرد Alt+Tab در محیط ویندوز شبیه سازی کنید.

 

برای این کار ابتدا در نوار آدرس مرورگر فایرفاکس عبارت about:config را وارد کنید. اکنون در قسمت جست وجو عبارت browser.ctrlTab.previews را جست وجو کنید. حال در فهرست نتایج روی browser.ctrlTab.previews دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از حالت false به true تغییر کند.

 





اکنون در حالی که چند تب باز است، کلید ترکیبی Ctrl+Tab را فشار دهید تا پیش نمایش هر تب را به هنگام تغییر تب ها مشاهده کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۸
soheila moradian

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی